سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی پایتون چیست؟

طراحی سایت وردپرس در مشهد پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا همه کاره است که می تواند برای هر پروژه بزرگ یا کوچک استفاده شود. یکی از ویژگی هایی که باعث رشد روز افزون طرفداران پایتون می شود خوانایی بالای این زبان برنامه نویسی است.
در بالا به زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یک زبان سطح بالا اشاره کردیم. منظور برخی از افراد به اشتباه "زبان برنامه نویسی سطح بالا" است. اما سطح بالا به این معنی است که کد برنامه نویسی پایتون بیش از هر زبان دیگری به زبان انگلیسی و زبان انسانی نزدیک است.
امکانات پیشرفته پایتون باعث شده است از آن در انواع آموزشی، علمی، تجاری و ... استفاده کنند. اگر کمی به دنیای برنامه نویسی بروید متوجه می شوید که زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. .
پایتون یکی از این زبان های برنامه نویسی شی گرا و سطح بالاست که نسبت به زبان های دیگر کاربرد بیشتری دارد. اما سوالات زیادی در مورد زبان برنامه نویسی پایتون وجود دارد. سوالاتی مانند پایتون، چه کاربردهایی دارد، چه مزایا و معایبی دارد و ...
اگر این سوالات در ذهن شماست، این مقاله را از دست ندهید.
7 ویژگی برنامه نویسی پایتون
امروزه پایتون یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است که با موفقیت در سطح جاوا و PHP قرار گرفته است. اما چرا بسیاری از توسعه دهندگان به این زبان برنامه نویسی روی می آورند؟ در ادامه به بررسی چند نمونه از ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون می پردازیم:
1. سطح بالا
همانطور که در بالا ذکر کردیم، از آنجایی که پایتون از قوانین گرامری واضح پشتیبانی می کند، به زبان انسان نزدیک است. این گزینه باعث می شود پایتون خواناتر از زبان های دیگر باشد.
2. استفاده آسان
به دلیل سادگی و سهولت اجرای برنامه نویسی در پایتون، اکثر توسعه دهندگان از این زبان برنامه نویسی برای تست و نمونه سازی نرم افزار خود استفاده می کنند.
3. کتابخانه ها و چارچوب ها
پایتون دارای توابع و کتابخانه های کاربردی زیادی است که زمان نوشتن را کاهش می دهد. زیرا لازم نیست وقت خود را برای نوشتن کدهای اولیه تلف کنید.
علاوه بر این، این چارچوب و کتابخانه ها به پایتون اجازه می دهد تا در پروژه های مختلف مانند برنامه های کاربردی وب استفاده شود.
4. امکان برنامه نویسی ماژولار
برنامه نویسی ماژولار به این معنی است که می توانید از یک کد در برنامه های دیگر استفاده کنید و پایتون این ویژگی را دارد.
5. سازگاری با سیستم عامل های مختلف
شما به راحتی می توانید از پایتون در اکثر سیستم عامل ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
6. متن باز
پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان و متن باز است که می توانید آن را از اینترنت دانلود و استفاده کنید. با توجه به قابلیت متن باز آن، می توانید این زبان برنامه نویسی را نیز به دلخواه تغییر دهید.
7. یادگیری آسان
همانطور که در بالا اشاره کردیم، پایتون به دلیل نزدیک بودن به زبان انسانی و سهولت پیاده سازی، یادگیری این زبان برنامه نویسی را برای توسعه دهندگان آسان می کند.
اخرین حرف
امروزه پایتون یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که معمولا در اکثر پروژه های وب مورد استفاده قرار می گیرد. حتی شرکت های بزرگی مانند گوگل، اوبر و غیره. آنها از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.
به یاد داشته باشید که هر زبان برنامه نویسی کاربردهای خود را دارد. اگر قصد یادگیری پایتون را دارید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید و ببینید آیا پایتون با هدف شما مطابقت دارد یا خیر. پس برای یادگیری آن اقدام کنید.