سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت چیست؟ مراحل طراحی سایت

طراحی سایت وردپرس در مشهد امروزه با تبدیل شدن بسیاری از شرکت های سنتی به شرکت های اینترنتی، بازار فعالیت هایی مانند طراحی سایت بسیار غنی شده است، اما سبک طراحی سایت، مراحل آن، از کجا و چگونه شروع کنیم و اصطلاحات طراحی سایت. و میزان هزینه آن از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در این مقاله در پاسخ به سوالات فوق به بررسی مفهوم طراحی وب سایت، تاریخچه آن، مراحل طراحی و همچنین میانگین هزینه طراحی وب سایت می پردازیم. در پایان شما را با چند نرم افزار طراحی سایت آشنا می کنیم. طراحی وب سایت یا طراحی وب به مراحل طراحی و ساخت یک سایت اینترنتی جهت اطلاع رسانی، ارائه و ارائه محصولات خود به شرکت گفته می شود. طراحی سایت پروژه ای است که شامل لایه بندی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو می باشد. قبل از ورود به مراحل طراحی وب سایت، تاریخچه مختصری از طراحی آن را بیان می کنیم. همانطور که گفته شد طراحی وب سایت به معنای طراحی، ساخت و راه اندازی یک وب سایت یا بهینه سازی یک وب سایت قدیمی در اینترنت است. چندین مرحله مهم در طراحی وب وجود دارد که در ادامه هر یک به اختصار توضیح داده خواهد شد. ابتدا تصویرسازی کامل وب سایت را با توجه به سبک وب سایت و نیاز مشتری ایجاد می کنیم. این نما شامل نقشه کاملی از صفحات سایت و موقعیت و چیدمان هر یک از عناصر مختلف می باشد. در این مرحله از طراحی وب سایت به آن «طراحی وایرفریم» می گویند. با دانستن محل عناصر سایت، سایت را طراحی می کنیم. در این قسمت سایت با استفاده از نرم افزار و روانشناسی مخصوص نوع کسب و کار در اینترنت و رنگ و گرافیک طراحی شده است. بسته به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، روش های مختلفی برای مدیریت سایت در این مرحله وجود دارد. ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا یا یک چارچوب برنامه نویسی اختصاصی مانند وردپرس. تصمیم گیری در این بخش بر اساس هزینه و نیاز مشتری اتخاذ می شود.
هنگام طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟
بزرگترین و مهمترین راه برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای، یادگیری و تسلط بر اصول اولیه است. بهترین راه برای یادگیری طراحی وب می تواند یک دوره پروژه ای در زمینه طراحی وب باشد. با انجام پروژه های مختلف در طول آموزش این فرصت را خواهید داشت که تجربه دست اولی در زمینه طراحی و ساخت وب سایت داشته باشید. در ادامه قدم به قدم توضیح خواهیم داد که برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای چه کاری باید انجام دهید.
مرحله اول: یادگیری HTML
HTML مخفف Hypertext Markup Language است که به سادگی "Hypertext Markup Language" نامیده می شود. HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می شود. این زبان با برچسب ها (دسته بندی و نشانه گذاری در ارائه محتوای وب) کار می کند و این تگ ها مشخص می کنند که کدام عناصر در صفحه وب استفاده می شود.
مرحله 2: زبان CSS را یاد بگیرید
مرحله یا مرحله دوم برای افرادی که می خواهند از زبان (CSS Cascading Style Sheets) استفاده کنند. از این زبان برای زیباسازی و قالب بندی صفحات وب استفاده می شود. با استفاده از CSS، می‌توانید ویژگی‌های یک صفحه وب مانند رنگ، فونت، ابعاد، اندازه، نحوه چیدمان عناصر و غیره را مشخص کنید.
مرحله سوم: طراحی سایت با وردپرس
ساخت و مدیریت یک سایت وردپرس بسیار ساده تر از یک سایت کدگذاری شده است، زیرا آموزش های آن در هر سایتی در جهان و به چندین زبان موجود است.
علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، اصطلاحات طراحی وب سایت نیز موارد مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ایجاد یک وب سایت مانند ایجاد یک فروشگاه است و باید به مکان، نام، مدیر و غیره مناسب فکر کنید. راه اندازی یک وب سایت موفق به 4 بخش اصلی نیاز دارد که شامل موارد زیر است:
نام دامنه مناسب را انتخاب کنید
هاست (اجاره فضا برای ورود به سیستم، ذخیره اطلاعات و محتوای سایت)
طراحی قالب زیبا و کاربردی
سیستم مدیریت و مدیریت سایت
بنابراین با مفهوم طراحی سایت و مراحل آن آشنا شدیم. اما شروع و روند صحیح هر کاری مستلزم صرف هزینه است. در این قسمت به بررسی هزینه های داشتن یک وب سایت حرفه ای می پردازیم. بر اساس آنچه که خواهیم گفت، می توانید هزینه های تقریبی طراحی وب را برآورد کنید.
طراحی و ساخت وب سایت هزینه زیادی دارد. در این قسمت به نحوه برآورد و محاسبه هزینه طراحی وب سایت می پردازیم. دامنه آدرس وب سایت شما است که می تواند بخشی از قیمت وب سایت را با توجه به پسوندهای مختلف مانند com., ir تعیین کند. ، شرکت و... باید ثبت نام کنید. قیمت این دامنه ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین اولین چیزی که باید به آن توجه کرد نام دامنه است. آدرس سایت به صورت سالیانه یا پنج ساله اجاره داده می شود و در هنگام پرداخت اجاره متعلق به شما است. در صورت امتناع از پرداخت اجاره، دامنه سایت آزاد می شود و متقاضی دیگری می تواند آن را تحویل بگیرد.
نتیجه
بسته به نوع کسب و کار، هر سایت به پشتیبانی های مختلفی نیاز دارد، مانند: به روز رسانی منظم کدها و قالب ها، بررسی پیشرفت صفحه در گوگل، بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه گوگل و غیره، هزینه پشتیبانی سایت یکی از اصلی ترین موارد است. هزینه ها محاسبه شود به عنوان مثال، هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی می کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند قطع شدن روند عادی عملیات وب سایت خود مواجه شوید.